Grafički dizajn je neizostavan alat u današnjem svetu marketinga i promocije. Sa brzim napretkom tehnologije i socijalnih medija, vizuelni sadržaji postaju osnov svake uspešne promotivne kampanje. Benefiti pravilno upotrebljenih alata vizuelnog predstavljanja na tržištu su višestruki.
Grafički dizajn je po svojoj prirodi kreativan proces. Korišćenjem alata grafičkog dizajna u cilju promocije, vešti grafički dizajneri utiču na stvaranje atmosfere pogodne za dalji plasman proizvoda.
Identifikacija brenda i stvaranje vizuelnog identiteta
Najpre, važno je imati jasnu identifikaciju svog brenda i vizuelni identitet. Grafički dizajneri koriste alate kao što su Adobe Photoshop, Adobe Illustrator i Canva (Slika 1) da bi kreirali logotipe, palete boja i konzistentan stil kojim bi privukli pažnju u poslovnom okruženju. Formiranjem vizuelnog identiteta ostvaruje se prvi i (možda) najvažniji kontakt sa ciljnom publikom.



Slika 1: Neki od najpoznatijih alata za formiranje promotivnih sadržaja
Kreiranje vizuelno privlačnih sadržaja
Kako bi se održala pažnja i publika stalno podsećala na prisutnost brenda na tržištu, grafički dizajneri kreiraju banere, postere i brošure koji će to obezbediti. Stručno dizajniran sadržaj sa kreativnim vizuelnim elementima može učiniti promotivne kampanje efikasnijim. U tu svrhu ne koriste se samo mirne slike već i pokretne slike, video zapisi, stream video, animacije, itd.
Društvene mreže i marketing materijali
Društvene mreže se sve više koriste kao kanal promocije brenda. Slike i grafike koje privlače pažnju su ključni elementi za angažovanje publike na platformama kao što su Instagram, Facebook i Twitter, ali i sve popularniji TikTok. Pored toga, dizajnirani flajeri i drugi štampani materijali se i dalje koriste kao jedan od nezaobilaznih kanala promocije podelom za vreme značajnih događaja i tokom promotivnih akcija, sajmova…
Efikasno korišćenje informacija
Grafički dizajn može da pomogne u pretvaranju kompleksnih informacija u jednostavnije i razumljive vizuelne elemente. Korišćenjem grafikona i dijagrama gledaoci se mogu brže i efikasnije uputiti u najznačanije sadržaje.
Testiranje i analiza
Nakon kreiranja i plasmana promotivnog materijala, važno je pratiti njegovu efikasnost. Analiza reakcije ciljne publike na dizajn i sadržaj može biti od pomoći za usavršavanje postojećih i kreiranje budućih sadržaja.
Čak i najuspešnije svetske kompanije i brendovi, kao što su MicroSoft, Samsung, Apple, Adidas, Nike, Coca-Cola, Nivea… svakodnevno kreiraju nove grafičke sadržaje u cilju promocije.
Na kraju treba istaći da je, bez obzira o kojoj se vrsti proizvoda ili usluge radi, upotreba alata grafičkog dizajna neizostavan aspekt promocije u savremenom svetu. Od identifikacije brenda do kreiranja vizuelno privlačnih sadržaja, grafički dizajn igra ključnu ulogu u uspešnoj promociji.
Autor teksta:
Dragana Knežević, asistent
Akademija strukovnih studija Zapadna Srbija-Odsek Užice